Ebeveynler, çocuklar için İngilizceyi temel olarak hafızayı, dikkati ve hayal gücünü geliştirmek için bir eğitim olarak seçer.
Öğretmenin amacı ister yeni kelimeler isterse de dilbilgisi öğretmek olsun bilgiler çocuğa oyun şeklinde sunulur. Bir çocuk İngilizceyi, onsuz oyun oynamanın imkansız olduğu bir şey olarak algılamalıdır. Yani anaokulu İngilizce ve oyun, çocuğun zihninde birbirini tamamlayan parçalar olarak görülmelidir. Dersler, öğrencinin dikkatle dinlediği ve öğretmenin talimatlarını takip ettiği için değerli yıldızlar aldığı bir oyun formatına dayanır.
Bir çocuk için öğretmen, bir bilgi kaynağından çok daha fazlasıdır. Öğretmen oyunun kurallarını koyar ve çocuk bu kuralları kabul eder ya da etmez.
Öğrencinin İngilizceyi sevip sevmeyeceği öğretmene bağlıdır. İngilizce öğrenmeye yeni başlayan çocuklar için ilk ders çok önemlidir ve öğretmen, çocuğun hafızasında olumlu izlenimler bırakmalıdır.
Oyun formatı ve çocuğun beraber oynamaya istekli olduğu bir öğretmen, okul öncesi çocuklar için İngilizce derslerinde iki ana belirleyicidir. Peki ya sürecin kendisi?
Hepimizde olduğu gibi, çocukların da bir hafızası var. Çocuklar, kelimelerle ifade edemedikleri her şeyi yüz ifadeleri ve mimiklerle anlatırlar. Bunun için genellikle ayağa fırlarlar, kollarını sallarlar, başlarını çevirirler ve yetişkinlere neye ihtiyaçları olduğunu söylemeye çalışırlar.
Aynı şey okul öncesi çocuklar İngilizce öğrenirken de olur. Öğretmenin beden dilini kullanarak küçük öğrencilere tekerleme, sayı ve İngilizce anaokulu şarkıları öğretmesi, çocuklarınızı aşağıdaki şekillerde geliştirir:
Çocuklar, parlak renklere ve dokunabilecekleri güzel resimlere sahip renkli görsel araçlara ihtiyaç duyarlar. Öğretmenlerimiz derslerde oyuncakları kullanır. Öğretmenler oyuncaklarla konuşur, şakalar yapar ve bunları küçük öğrencilere ne anlatmak istediğini göstermek için kullanır. Aktif etkileşim, çocuklarla başarılı bir dersin dördüncü faktörüdür.
Çocuklar genellikle en sevdikleri oyuncakları derse götürürler. Öğretmenler bu oyuncakları oyunda kullanır ve çocuğu öğrenme sürecine dahil eder. Bu yaklaşım çekingen çocuklarda işe yarar.
Aktif etkileşim sırasında, tüm faktörler çocuklara İngilizce öğretmek amacıyla birleştirilir. Okul öncesi çocuklarla etkili bir derste, üç tür anaokulu İngilizce etkinliği vardır: fiziksel aktiviteler (oyunlar, şarkılar, dans), sohbet, yaratıcı yönü geliştiren aktiviteler. Okul öncesi çocuklara İngilizce öğretirken aşağıdaki hususlar oldukça önemlidir: