- İngilizce otel ifadeleri!
- İngilizce otelcilik: diyalog örnekleri!
- Novakid’le tanışın!
İngilizce bilmeye her alanda ihtiyaç duyduğumuz bir gerçek. Bu nedenle İngilizce bilginizi eğitim, iş, hukuk veya ekonomi gibi birçok farklı alanda geliştirmek istiyor olabilirsiniz. İngilizceyi en çok kullandığımız alanlardan biri de şüphesiz turizm.
Turizm alanında İngilizceye en çok ihtiyaç duyduğumuz bir yer ise otelcilik. Yurt dışına çıktığınız zaman en çok vakit geçirdiğiniz yer belki de oteliniz. Bu yüzden otelcilik alanındaki İngilizce kelimelere hakim olmak çok önemli.
Öyleyse bugün, bizimle birlikte otelcilik alanındaki İngilizce ifadeleri öğrenin ve örnek diyaloglara göz atın! Böylece bir dahaki seyahatinizi siz de özgüvenli bir şekilde gerçekleştirin.
İngilizce otel ifadeleri!
İşte, İngilizcedeki otel ifadelerine aşağıdan göz atabilirsiniz!
Rezervasyonda kullanılan kelimeler
Aşağıdaki listede, İngilizce rezervasyon yaptırırken kullanabileceğiniz kelimelere örnekler verdik:
- Reservation/Booking: Rezervasyon
- Check-in: Otele giriş yapma
- Check-out: Otelden çıkış yapma
- Room availability: Oda müsaitliği
- Confirmation number: Onay numarası
- Cancellation: İptal
- Early check-in: Erken giriş
- Late check-out: Geç çıkış
- Deposit: Depozito
- Non-refundable: Geri ödemesiz
- Fully booked: Tamamen dolu
Oda çeşitleri
Aşağıdaki listede, otel rezervasyonu yaparken karşılaşabileceğiniz farklı oda tiplerinin İngilizcelerine yer verdik:
- Single room: Tek kişilik oda
- Double room: Çift kişilik oda
- Twin room: İki ayrı yataklı oda
- Suite: Süit
- Family room: Aile odası
- Connecting rooms: Birbirine bağlantılı odalar
- Sea view room: Deniz manzaralı oda
- Mountain view room: Dağ manzaralı oda
- City view room: Şehir manzaralı oda
- Penthouse suite: Çatı katı süiti
- Standard room: Standart oda
- Deluxe room: Lüks oda
Odaların içindeki eşyalar ve hizmet tipleri
İngilizce otelcilikte odaların eşyalarına ve hizmet çeşitlerine verilen adlar da aşağıdaki gibi:
- Bed: Yatak
- Pillow: Yastık
- Blanket: Battaniye
- Sheet: Çarşaf
- Wardrobe/Closet: Gardırop
- Safe: Kasa
- Mini bar: Mini bar
- Air conditioning (A/C): Klima
- Heating: Isıtma
- Wi-Fi access: Wi-Fi erişimi
- TV remote: Televizyon kumandası
- Room key/card: Oda anahtarı/kartı
- Towels: Havlular
- Shower: Duş
- Bathtub: Küvet
- Hairdryer: Saç kurutma makinesi
- Slippers: Terlik
Otelde sunulan diğer hizmetler ve tesis türleri
Otelin içinde bulunan tesislerin ve diğer hizmetlerin karşılıkları aşağıdaki gibi:
- Concierge service: Konsiyerj hizmeti (misafirlere yardımcı olan otel görevlisi)
- Laundry service: Çamaşırhane hizmeti
- Room service: Oda servisi
- Housekeeping: Kat hizmetleri (temizlik)
- Luggage storage: Bagaj muhafaza/emanet hizmeti
- Valet parking: Vale hizmeti
- Swimming pool: Yüzme havuzu
- Gym/Fitness center: Spor salonu
- Spa and wellness center: Spa ve sağlıklı yaşam merkezi
- Car rental: Araba kiralama
- Shuttle service: Servis hizmeti
- Airport transfer: Havaalanı transferi
Size ve çocuğunuza harika bir hediyemiz var!
Çift dilli Sihirli Hikaye kitabı
Yiyecek ve içecek hizmetleri
İngilizcede otellerin sunduğu yiyecek ve içecek hizmetlerinin İngilizceleri aşağıdaki listedeki gibidir:
- Breakfast included: Kahvaltı dahil
- Buffet breakfast: Açık büfe kahvaltı
- Continental breakfast: Avrupa usulü kahvaltı
- À la carte menu: Menüden seçmeli (alakart) yemek
- All-inclusive: Her şey dahil
- Half board: Yarım pansiyon
- Full board: Tam pansiyon
- Mini fridge: Mini buzdolabı
- Bar/lounge: Bar/dinlenme salonu
Otelde karşılaşılan problemler
Diyelim ki otelde bazı problemlerle karşılaştınız. Bunları ifade etmenizi sağlayacak cümle kalıplarından bazıları aşağıdaki gibi:
- The room is too hot/cold: Oda çok sıcak/soğuk
- The Wi-Fi is not working: Wi-Fi çalışmıyor
- The air conditioner is broken: Klima bozuk
- There is no hot water: Sıcak su yok
- The room is not clean: Oda temiz değil
- I lost my room key: Oda anahtarımı kaybettim
- Can I change my room?: Odamı değiştirebilir miyim?
- The neighbors are too noisy: Yan odadakiler çok gürültülü
- There is a problem with my bill: Faturamda bir sorun var
İngilizce otelcilikte kullanılan diğer yaygın ifadeler
Son olarak, otelde duyabileceğiniz ya da sizin söylemek isteyeceğiniz diğer ifadeler aşağıda verilmiştir:
- have a reservation under the name of…: … adıyla bir rezervasyonum var
- Can I check in early?: Erken giriş yapabilir miyim?
- What time is check-out?: Çıkış saati kaç?
- Do you have free Wi-Fi?: Ücretsiz Wi-Fi’niz var mı?
- Can I have an extra pillow/blanket?: Ekstra bir yastık/battaniye alabilir miyim?
- Is breakfast included in the price?: Kahvaltı fiyata dahil mi?
- How much does it cost per night?: Gecelik fiyatı ne kadar?
- Where is the nearest public transport stop?: En yakın toplu taşıma durağı nerede?
- Can you recommend a good restaurant nearby?: Yakınlarda iyi bir restoran önerebilir misiniz?
- Welcome to our hotel!: Otelimize hoş geldiniz!
- How can I help you?: Size nasıl yardımcı olabilirim?
- Your room is on the third floor: Odanız üçüncü katta
- Breakfast is served from 7 AM to 10 AM: Kahvaltı sabah 7’den 10’a kadar servis edilir
- Enjoy your stay!: Konaklamanızın keyfini çıkarın!
- Would you like a wake-up call?: Uyandırma servisi ister misiniz?
- You can leave your luggage at the reception: Bagajınızı resepsiyona bırakabilirsiniz
- The hotel provides airport shuttle service: Otelimiz havaalanı servisi sunmaktadır
İngilizce otelcilik: diyalog örnekleri!
Sırada öğrendiğimiz İngilizce ifadelerin bir diyalog içerisinde nasıl kullanıldığını öğrenebileceğiniz diyalog örnekleri var. Hadi, başlayalım!
Diyalog 1
Aşağıdaki diyalogda, bir konuk ve resepsiyonist arasındaki otele giriş diyaloğunu görebilirsiniz:
Guest: Hello, I have a reservation under the name of Ahmet Yılmaz. (Merhaba, Ahmet Yılmaz adına bir rezervasyonum var.)
Receptionist: Welcome, Mr. Yılmaz! Let me check… Yes, we have your reservation for a deluxe room. May I see your ID, please? (Merhaba, Yılmaz Bey! Kontrol etmeme izin verin lütfen… Evet, lüks odalarımızdan bir tanesi için rezervasyonunuz bulunuyor. Kimlik kartınızı görebilir miyim lütfen?)
Guest: Sure, here you go. (Elbette, işte buyrun.)
Receptionist: Thank you! Your room number is 305. Here is your room key. Breakfast is served from 7 AM to 10 AM in the main restaurant. (Teşekkürler! Oda numaranız 305. İşte odanızın anahtarı. Kahvaltı hizmetimiz ana restoranda saat sabah 7 ile 10 arasında devam etmektedir.)
Guest: Great! Does the room have free Wi-Fi? (Harika! Odada ücretsiz Wi-Fi var mı?)
Receptionist: Yes, the Wi-Fi password is written on this card. (Evet, Wİ-Fi şifresi bu kartta yazılı.)
Guest: Perfect! What time is check-out? (Harika! Çıkış saati ne zaman?)
Receptionist: Check-out is at noon. Enjoy your stay! (Çıkış saati öğlede. Konaklamanın tadını çıkarın!)
Guest: Thank you! (Teşekkürler!)
Diyalog 2
Aşağıda, bir misafir ve resepsiyonist arasındaki otelden çıkış diyaloğunu görebilirsiniz.
Guest: Good morning! I’d like to check out, please. (Günaydın! Çıkış yapmak istiyorum, lütfen.)
Receptionist: Good morning! Can I have your room number, please? (Günaydın! Oda numaranızı öğrenebilir miyim lütfen?)
Guest: It’s 305. (305.)
Receptionist: Let me check… Everything seems fine. Did you use anything from the minibar? (Kontrol edeyim… Her şey yolunda gibi. Minibardan herhangi bir şey aldınız mı?)
Guest: Yes, I had a bottle of water. (Biraz su aldım.)
Receptionist: Alright, that will be an extra $2. Your total bill is $152. How would you like to pay? (Tamamdır, bu ekstra 2$ demek. Toplam tutar 152$. Nasıl ödemek istersiniz?)
Guest: By credit card, please. (Kredi kartı lütfen.)
Receptionist: Here’s your receipt. We hope you had a pleasant stay! (İşte fişiniz. Umarım konaklamanızdan keyif almışsınızdır.)
Guest: Yes, everything was great! Thanks for the hospitality. (Evet, her şey harikaydı! Misafirperverliğiniz için teşekkürler.)
Receptionist: You’re welcome! Have a safe trip. (Rica ederiz! Güvenli yolculuklar.)
Diyalog 3
Aşağıda bir konuğun otel resepsiyonuna dile getirdiği şikayeti görebilirsiniz.
Guest: Excuse me, my room is too noisy. Is it possible to change my room? (Affedersiniz, odam çok gürültülü. Odamı değiştirmem mümkün mü?)
Receptionist: I’m sorry for the inconvenience. Let me check… We have another room available on a quieter floor. Would you like to move there? (Talihsizlik için üzgünüm. Kontrol edeyim… Daha sessiz bir katta odamız var. Oraya geçmek ister misiniz?)
Guest: Yes, that would be great! (Evet, bu harika olurdu?)
Receptionist: Alright, I’ll arrange it for you. Your new room number is 412. Here’s your new key card. (Harika, sizin için ayarlayacağım. Yeni oda numaranız 412. İşte, yeni giriş kartınız.)
Guest: Thank you so much! (Çok teşekkürler!)
Receptionist: You’re welcome. Let us know if you need anything else! (Rica ederim. Lütfen başka bir şeye ihtiyacınız olursa bize bildirin.)
Novakid’le tanışın!
Novakid’de uzman eğitmenlerimizle çocuklara eğlenceli bir şekilde konuşma pratiği yapabilecekleri, katı gramer kurallarından uzak İngilizce dersleri veriyoruz. Siz de ücretsiz deneme dersinizi hemen alın!