A1 seviyesindeki bir kişi kendini ve diğer insanları tanıtabilir, özel yaşam, ikamet yeri, sahip olunan eşyalar ve diğer kişilere dair soruları sorabilir ve cevaplayabilir. A1 dil seviyesi, yavaş ve net konuşan biriyle basit bir sohbetin yürütülmesine izin verir.
Bu, CEFR sistemindeki başlangıç seviyesidir ve temel dil becerilerine odaklanır. Bu seviyedeki kişiler, günlük ifadeleri anlayabilir ve kullanabilir, basit cümleler oluşturabilir ve belirli ihtiyaçları karşılayabilirler.
Konuşma ve dinleme alanında, A1 seviyesindeki kişiler basit etkileşimlere girebilirler, ancak konuşmacı yavaş konuşuyorsa ve bir şey anlaşılmazsa yardım etmeye hazırsa. A1 seviyesindeki öğrenciler basit notlar veya mesajlar oluşturabilirler ve okuma becerisiyle kısa, basit metinleri anlayabilirler.
A2 seviyesi ile karşılaştırıldığında, A1 daha sınırlıdır; A2 seviyesinde öğrenenler biraz daha karmaşık iletişim durumlarıyla başa çıkabilir ve günlük yaşamda kullanılan ifadeleri daha iyi anlayabilirler.
İngilizce A1 konuları
A1 seviyesinde, İngilizce öğrenen kişiler çok basit konuşmalar yapabilirler. Kendilerini tanıtabilir ve ikamet ettikleri yer, tanıdıkları kişiler veya sahip oldukları eşyalar gibi temel kişisel bilgilerle ilgili temel sorular sorabilirler. Benzer şekilde basit sorulara cevap verebilirler. İletişim yetenekleri, en temel dil ihtiyaçlarıyla sınırlıdır.
A1 seviyesindeki kişiler, açık ve yavaş bir şekilde ifade edildiğinde çok basit ifadeleri anlayabilirler. Temel ifadeleri ve doğrudan ihtiyaçlarla ilgili kelime dağarcığını anlayabilirler.
Okuma alanında, A1 seviyesindeki kişiler çok kısa ve basit metinleri anlayabilirler. Örneğin, tabelalarda, afişlerde veya dergilerde basit isimleri, kelimeleri ve cümleleri okuyabilir ve anlayabilirler.
A1 seviyesinde yazma, temel bilgilerle kişisel formları doldurmayı içerir, örneğin ad, vatandaşlık, adres gibi. A1 seviyesindeki öğrenciler, günlük konular hakkında çok basit notlar veya mesajlar yazabilirler, ihtiyaçlarını açıklar ve kısa, basit ifadeler ve cümleler kullanırlar.
A1 İngilizce seviyesinde İngilizce öğrenme ve öğretme konusu
A1 İngilizce seviyesinde, temel kelime dağarcığına ve basit dil yapılarına odaklanan öğretim yöntemleri özellikle etkilidir. Yabancı dil öğrenimine başlarken, dilin günlük durumlarda pratik kullanımına odaklanmak da önemlidir. A1 seviyesinde İngilizce öğrenirken, yeni kelimelerin anlaşılmasına yardımcı olmak için resimler, jestler ve basit tanımlamaların kullanılması da önemlidir, bunlar ana dilde çeviri yapmadan anlamayı kolaylaştırabilir.
Bu ilerleme düzeyinde öğrenmeyi artırmaya yönelik hangi aktiviteler uygundur?
- Kendini tanıtma, yemek siparişi verme, yolu sorma gibi pratik senaryolarda temel ifadelerin ve deyimlerin alıştırılması.
- Basit diyalogları ve şarkıları dinleme, dinleme becerilerini geliştirmede yardımcı olur.
- Dil oyunları ve resim kartları kullanma, yeni kelimelerin eğlenceli ve etkileşimli bir şekilde öğrenilmesine yardımcı olur.
- Boşluk doldurma cümleleri veya tanıdık nesnelerin kısa açıklamalarını oluşturma gibi basit yazma alıştırmaları.
- A1 İngilizce seviyesinde, başlangıç seviyesindeki öğrenciler için açıklayıcı ve çok sayıda resim içeren başlangıç seviyesi kitapları faydalı olacaktır. Dil öğrenme uygulamaları arasında Duolingo gibi uygulamalar da interaktif alıştırmalar sunarak temel kelime dağarcığı ve dil bilgisi üzerinde odaklanır.
- Özellikle etkileşimli, görsel ve işitsel öğeler içeren ve dil becerilerini basit yapılar ve kelime dağarcığından başlayarak aşamalı olarak geliştirmeye izin veren materyallere dikkat edilmelidir.
A1 İngilizce seviyesindeki zorluklar ve çözümler
A1 seviyesindeki İngilizce öğrenenlerin karşılaşabileceği birçok zorluk bulunmaktadır. Bu, çünkü A1 seviyesi, öğrencinin yavaş yavaş öğrendiği daha ileri konulara bir giriş niteliğindedir.
İletişimdeki temel zorluk, sınırlı kelime dağarcığı ve basit cümleler kurma konusundaki güvensizliktir. Dinlemede, acemi öğrenciler, temel yabancı dil anlayışı olmadığı için hatta yavaş ve açıkça konuşulan kelimeleri anlamakta zorlanabilirler.
Okuma konusundaki zorluk, özellikle bilinmeyen kelimeler içeren, hatta en basit metinlerin anlaşılmasını içerir. Yazma konusunda öğrenciler, sınırlı dil bilgisi ve kelime dağarcığı nedeniyle bile kısa metinler oluşturmakta zorlanabilirler.
Ancak, bu zorlukların her biri, düzenli öğrenme ve sık tekrarlarla aşılabilir. Özellikle şu noktalara dikkat etmek önemlidir:
- Basit diyaloglarla konuşma pratiği yapma, örneğin kendini tanıtma, temel bilgileri sorma.
- Günlük durumlar bağlamında kelime dağarcığını geliştirmek için dil oyunları ve resim kartları kullanma.
- Yavaş ve temel kelime dağarcığına odaklanmış çocuk şarkıları veya diyaloglar gibi basit kayıtları dinleme.
- Başlangıç seviyesindeki sınıflara katılma, öğretmenin yavaş, net ve basit bir dil kullanmasını sağlama.
- Etiketler, açıklamalar veya basit hikayeler gibi kısa metinleri okuma.
- Yeni kelimelerin anlamını anlamak için resim içeren uygulamalar veya kitaplar kullanma.
- Basit cümleler yazma alıştırmaları yapma ve yeni öğrenilen kelime dağarcığı ve temel dil yapılarını kullanma.
- Örnekler ve şablonlar kullanarak basit notlar, mektuplar ve açıklamalar oluşturma.
A1 İngilizce Seviyesi İçin Değerlendirme Yöntemleri
A1 seviyesindeki dil becerilerinin değerlendirilmesi, dil bilgisinin temel yönlerine odaklanmalıdır.
Sözlü iletişim bağlamında değerlendirme, kendini tanıtma, günlük konular hakkında basit sorular sorma ve cevaplama yeteneği gibi temel konularda odaklanabilir. Bu değerlendirme, kısa konuşmalar veya günlük durumların simülasyonları aracılığıyla gerçekleştirilebilir.
Dinleme becerileri için testler, basit talimatların veya kısa ifadelerin anlaşılmasına odaklanabilir. Yazma değerlendirmesi, çok basit cümleler oluşturma yeteneğine dayanabilir, örneğin basit cümlelerde boşlukları doldurma veya kısa notlar yazma.
Okuma becerileri değerlendirmesi için, temel kelimeleri ve ifadeleri anlama gerektiren basit metinler kullanılabilir. Bu yöntemler, A1 seviyesindeki en önemli dil becerilerini değerlendirmeye olanak tanır; hala sınırlı kelime dağarcığı ve temel dil bilgisi ile ilgili, bu seviyeye özgü özelliklerin göz önünde bulundurulmasına imkan tanır.
İngilizce’deki Dil Seviyeleri:
Avrupa Dil Portföyü (CEFR) uyumlu İngilizce dil beceri değerlendirme sistemine göre, dil bilgisinde altı ana seviye bulunmaktadır: en düşük seviye olan A1’den en yüksek seviye olan C2’ye kadar. Bu seviyeler A1 (Başlangıç), A2 (Temel), B1 (Orta düzeyde), B2 (Orta düzeyde yüksek), C1 (Gelişmiş) ve C2 (Ana dil seviyesinde yetkinlik) olarak adlandırılır.
A1 İngilizce Seviyesinde:
A1 seviyesindeki bir kişi için hala öğrenilecek çok şey var, ancak bu, İngilizce dilinin heyecan verici bir yolculuğudur. Her bir sonraki seviye, yeni dil becerileri ve iletişim olanakları getirir. Unutulmaması gereken önemli bir nokta, dil öğreniminde her adımın bir ilerleme ve büyük bir başarı olduğudur. A1 seviyesindeki küçük başarılar bile önemlidir, çünkü bunlar daha ileri öğrenmeye sağlam temeller oluşturur.
Motivasyon ve öğrenme sürekliliği önemlidir ve her yeni dil seviyesi, hem kişisel hem de mesleki hayatta yeni ufuklar açar. Dil öğrenmek sürekli bir süreçtir ve zaman ile sabır gerektirir, ancak yeni bir dilde iletişim kurma yeteneği ödüller ve memnuniyet getirir.
Novakid’le tanışın!
İngilizcede seviyeleri gibi dil bilgisi konularının kurallarını öğrenmek tabii ki de önemli. Fakat dili öğrenmek için aslolan şey konuşmak. Bunun için çocuklar için İngilizce kursu Novakid’de uzman eğitmenlerimizle çocuklara İngilizceyi sevdirerek öğretiyoruz. Siz de ilk deneme dersinizi hemen ücretsiz alın!